Πώς να βελτιώσετε την Ψυχική Υγεία και Ευεξία στο χώρο εργασίας
![](https://cdn.myportfolio.com/8c2d5e53-da61-4816-9ab1-408d3ffc0d85/71c6fc01-6fcb-460b-bb51-d2ddd3889848_rw_1200.jpg?h=415469943d6b6aca4daf85eb328d55d8)
Ο χώρος εργασίας,
μπορεί να είναι ένα αγχωτικό περιβάλλον και αυτό μπορεί να έχει αρνητικό αντίκτυπο στην ψυχική υγεία των εργαζομένων.
Μάλιστα, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, το εργασιακό άγχος είναι η κύρια αιτία κακής υγείας και αναπηρίας παγκοσμίως.
Τα προβλήματα ψυχικής υγείας μπορεί να έχουν σημαντικό αντίκτυπο στη ζωή των εργαζομένων, τόσο στην εργασία όσο και στο σπίτι.
Μπορούν να οδηγήσουν σε μειωμένη παραγωγικότητα, αυξημένες απουσίες, ακόμη και απώλεια εργασίας.
Επιπλέον, τα προβλήματα ψυχικής υγείας μπορεί να έχουν αρνητικό αντίκτυπο στις σχέσεις των εργαζομένων, τη σωματική τους υγεία και τη συνολική ποιότητα ζωής τους.
Οι εργοδότες έχουν την ευθύνη να δημιουργήσουν έναν χώρο εργασίας που να υποστηρίζει την ψυχική υγεία των εργαζομένων.
Λαμβάνοντας μέτρα για τη βελτίωση της ψυχικής υγείας και της ευημερίας, οι εργοδότες μπορούν να δημιουργήσουν ένα πιο παραγωγικό και αφοσιωμένο εργατικό δυναμικό.
Μπορούν επίσης να βοηθήσουν στην πρόληψη της εμφάνισης προβλημάτων ψυχικής υγείας.
Tέσσερις ενότητες όπως παρατίθενται παρακάτω για τη βελτίωση της ψυχικής υγείας και ευεξίας στο χώρο εργασίας.
Ενότητα 1: Ο αντίκτυπος της εργασίας στην ψυχική υγεία
Ενότητα 2: Πώς να δημιουργήσετε έναν υποστηρικτικό και χωρίς αποκλεισμούς εργασιακό χώρο
Ενότητα 3: Παροχή πρόσβασης σε πόρους ψυχικής υγείας
Ενότητα 4: Ενθάρρυνση επιλογών υγιεινού τρόπου ζωής
![](https://cdn.myportfolio.com/8c2d5e53-da61-4816-9ab1-408d3ffc0d85/168d88ce-3830-4bea-9298-d72816f87ec2_rw_1200.jpg?h=c38f1256d9bc7f03cd729c33282bdbf6)
Ενότητα 1:
Ο αντίκτυπος της εργασίας στην ψυχική υγεία
Παράγοντες που μπορούν να συμβάλουν στην κακή ψυχική υγεία στο χώρο εργασίας είναι:
Το άγχος που σχετίζεται με την εργασία.
Αυτό μπορεί να προκληθεί από διάφορους παράγοντες, όπως μεγάλο φόρτο εργασίας, μη ρεαλιστικές προθεσμίες ή έλλειψη ελέγχου της εργασίας κάποιου.
Εκφοβισμός και παρενόχληση.
Αυτό μπορεί να έχει καταστροφικό αντίκτυπο στην ψυχική υγεία και είναι ιδιαίτερα διαδεδομένο σε βιομηχανίες όπου υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός ή πίεση για απόδοση.
Έλλειψη υποστήριξης. Εάν οι εργαζόμενοι αισθάνονται ότι δεν υποστηρίζονται από τους διευθυντές ή τους συναδέλφους τους, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αισθήματα απομόνωσης και μοναξιάς, τα οποία μπορεί να συμβάλουν σε κακή ψυχική υγεία.
Ενότητα 2:
Πώς να δημιουργήσετε έναν υποστηρικτικό και χωρίς αποκλεισμούς εργασιακό χώρο
Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορούν να κάνουν οι εργοδότες για να δημιουργήσουν έναν υποστηρικτικό και χωρίς αποκλεισμούς χώρο εργασίας. Αυτά περιλαμβάνουν:
α. Ενθάρρυνση της ανοιχτής επικοινωνίας για την ψυχική υγεία.
Αυτό σημαίνει τη δημιουργία μιας κουλτούρας όπου οι εργαζόμενοι αισθάνονται άνετα να μιλούν για την ψυχική τους υγεία και όπου δεν στιγματίζονται για αυτό.
β. Παροχή εκπαίδευσης για την ψυχική υγεία σε στελέχη.
Αυτό μπορεί να βοηθήσει τους διευθυντές να κατανοήσουν τα σημάδια και τα συμπτώματα των προβλημάτων ψυχικής υγείας και πώς να υποστηρίξουν τους υπαλλήλους που αγωνίζονται.
γ.Παραπομπές σε επαγγελματίες ψυχικής υγείας.
Εάν ένας εργαζόμενος αντιμετωπίζει προβλήματα με την ψυχική του υγεία, οι εργοδότες θα πρέπει να μπορούν να του παρέχουν παραπομπές σε επαγγελματίες ψυχικής υγείας.
δ.Δημιουργία ευέλικτου εργασιακού περιβάλλοντος.
Αυτό μπορεί να βοηθήσει τους εργαζόμενους να διαχειριστούν καλύτερα τα επίπεδα άγχους τους και να έχουν καλύτερη ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής.
ε. Παροχή πόρων ψυχικής υγείας στο χώρο εργασίας.
Αυτό μπορεί να βοηθήσει τους εργαζόμενους να κάνουν διαλείμματα κατά τη διάρκεια της ημέρας και να απαλλαγούν από το άγχος.
Ενότητα 3:
Παροχή πρόσβασης σε πόρους ψυχικής υγείας
Εκτός από τη δημιουργία ενός υποστηρικτικού χώρου εργασίας χωρίς αποκλεισμούς, οι εργοδότες μπορούν επίσης να παρέχουν πρόσβαση σε πόρους ψυχικής υγείας.
Αυτοί οι πόροι μπορεί να περιλαμβάνουν:
-Προγράμματα βοήθειας εργαζομένων που προσφέρουν εμπιστευτική συμβουλευτική και υποστήριξη σε εργαζόμενους που αγωνίζονται με την ψυχική τους υγεία.
-Εκπαίδευση για την ψυχική υγεία των εργαζομένων. Αυτή η εκπαίδευση μπορεί να βοηθήσει τους εργαζόμενους να μάθουν για τα σημεία και τα συμπτώματα των προβλημάτων ψυχικής υγείας και πώς να αντιμετωπίσουν το άγχος.
-Παραπομπές σε επαγγελματίες ψυχικής υγείας. Εάν ένας εργαζόμενος αντιμετωπίζει προβλήματα με την ψυχική του υγεία, οι εργοδότες θα πρέπει να μπορούν να του παρέχουν παραπομπές σε επαγγελματίες ψυχικής υγείας.
-Δημιουργία βιβλιοθήκης ψυχικής υγείας στο χώρο εργασίας, όπου οι εργαζόμενοι μπορούν να ελέγξουν βιβλία και πόρους για την ψυχική υγεία.
-Προσφέροντας στους υπαλλήλους συνδρομές γυμναστηρίου με έκπτωση.
-Παροχή υγιεινών σνακ και ποτών.
Ενότητα 4:
Ενθάρρυνση επιλογών υγιεινού τρόπου ζωής
Οι εργοδότες μπορούν επίσης να ενθαρρύνουν τις επιλογές υγιεινού τρόπου ζωής μεταξύ των εργαζομένων.
Αυτές οι επιλογές μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση της ψυχικής υγείας και της ευεξίας.
Μερικές επιλογές υγιεινού τρόπου ζωής περιλαμβάνουν:
-Σωματική δραστηριότητα.
Η τακτική σωματική άσκηση όχι μόνο χρησιμεύει ως αποτελεσματικός περιορισμός του στρες αλλά ενισχύει επίσης τη διάθεση και τη συνολική ευεξία.
-Υγιεινή διατροφή.
Η υγιεινή διατροφή μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση των επιπέδων ενέργειας και στη βελτίωση της συνολικής ευημερίας.
-Τεχνικές διαχείρισης του στρες.
Υπάρχει μια σειρά από τεχνικές διαχείρισης του στρες που μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση της ψυχικής υγείας, όπως ο διαλογισμός, η γιόγκα και η βαθιά αναπνοή.
Συμπέρασμα
Λαμβάνοντας μέτρα για τη βελτίωση της ψυχικής υγείας και της ευημερίας στο χώρο εργασίας, οι εργοδότες μπορούν να δημιουργήσουν ένα πιο παραγωγικό και αφοσιωμένο εργατικό δυναμικό. Μπορούν επίσης να βοηθήσουν στην πρόληψη της εμφάνισης προβλημάτων ψυχικής υγείας.
Πρόσκληση για δράση
Εάν είστε εργοδότης, υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να βελτιώσετε την ψυχική υγεία και την ευημερία των εργαζομένων σας. Λαμβάνοντας αυτά τα βήματα, μπορείτε να δημιουργήσετε έναν πιο υποστηρικτικό και χωρίς αποκλεισμούς χώρο εργασίας και να συμβάλετε στη βελτίωση της συνολικής ευημερίας του εργατικού σας δυναμικού.
~
![](https://cdn.myportfolio.com/8c2d5e53-da61-4816-9ab1-408d3ffc0d85/6dcc78a0-abc5-46b4-85a3-67dd8e42b27d_rw_600.jpg?h=f3ccd0e64b55cba0c0a43e96645b7a96)
Εργονομικός σχεδιασμός – Βασικές αρχές
Η βασική αρχή του εργονομικού σχεδιασμού είναι η προσαρμογή στις ανθρώπινες ανάγκες και περιορισμούς.
Άλλες αρχές είναι:
Η αποφυγή -με εργονομικό σχεδιασμό του εξοπλισμού εργασίας, ώστε οι στάσεις να παραμένουν ουδέτερες- της απόκλισης των καρπών και των άνω άκρων ή του αυχένα.
Πρέπει να γίνονται επαρκή διαλείμματα σε εργασίες που καταπονούν τον εργαζόμενο σωματικά, όπως οι βαριές εργασίες ή και νοητικά, όπως οι εργασίες που απαιτούν μεγάλη συγκέντρωση και προσοχή, ή τέλος οι μονότονες εργασίες.
Η ποσότητα και η ποιότητα των πληροφοριών που δέχεται ο εργαζόμενος από το σύστημα εργασίας πρέπει να είναι τέτοιες, ώστε να μην υπάρχει πρόβλημα ανεπάρκειας, κατανόησης ή και αδυναμίας χειρισμού.
O ρυθμός εργασίας πρέπει να είναι προσαρμοσμένος στις δυνατότητες του εργαζόμενου και κατά το δυνατό να μπορεί να ελέγχεται από αυτόν.
Όλες οι εργασίες πρέπει να γίνονται με τις αρθρώσεις στο μέσο του εύρους κίνησής τους. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δίνεται στα πάνω άκρα, στο κεφάλι και στον κορμό.
Όταν απαιτείται μυϊκή δύναμη από τους εργαζόμενους θα πρέπει να ασκείται με τις πιο δυνατές ομάδες μυών.
Η επιφάνεια της εργασίας θα πρέπει να προσαρμόζεται στο ύψος του αγκώνα ή λίγο ψηλότερα. Γενικά, το ύψος της επιφάνειας εργασίας εξαρτάται από το είδος της εργασίας και τον εξοπλισμό που χρησιμοποιείται.
Όταν πρόκειται για εργασία ακριβείας μπορεί να είναι καθιστική. Όταν πρόκειται για εργασία που απαιτεί άσκηση δύναμης και χώρο μπορεί να είναι όρθια. Γενικά, καλό είναι να υπάρχει εναλλαγή στάσεων εργασίας.
Η καλύτερη στάση εργασίας είναι η επόμενη, με την έννοια ότι θα πρέπει να αποφεύγονται στατικές καθιστικές εργασίες. Θα πρέπει να εναλλάσσονται με άλλες στάσεις.
Πρέπει να γίνεται προσπάθεια όλοι οι εργαζόμενοι να φτάνουν τους μοχλούς της εργασίας τους ή τα υλικά σε μια φυσική στάση (χωρίς να τεντώνουν τους βραχίονες ή να στρίβουν τον κορμό).
Θα πρέπει να γίνεται προσπάθεια οι μεγαλόσωμοι εργαζόμενοι να έχουν αρκετό χώρο για να κινούν το σώμα τους.
Τα εργαλεία ή τα αντικείμενα που χειρίζονται συχνά οι εργαζόμενοι να είναι τοποθετημένα κοντά τους και με εύκολη πρόσβαση. Θα πρέπει να γίνεται προσπάθεια οι εργαζόμενοι να έχουν το αντικείμενο της εργασίας τους μπροστά από το σώμα τους για την αποφυγή επίπονων στάσεων εργασίας.
Οι εργαζόμενοι σε όρθια στάση μπορούν να εφοδιάζονται με εναλλακτικό κάθισμα sit/stand με στήριξη πλάτης και ελαφρά κλίση προς τα κάτω.
Πρέπει να υπάρχει δυνατότητα ρύθμισης του ύψους της επιφάνειας εργασίας καθώς και του καθίσματος εργασίας.
Πρέπει να αποφεύγεται η εργασία στο πάτωμα γιατί υπάρχει καταπόνηση στα γόνατα. Να γίνεται προετοιμασία της εργασίας σε ειδικό πάγκο.
~
![](https://cdn.myportfolio.com/8c2d5e53-da61-4816-9ab1-408d3ffc0d85/5792a005-d1c2-40bf-84c8-9129d894b2b9_rw_1200.jpg?h=327a6902c57f84ee692349a80afe9bdc)
Πώς να βελτιώσετε την Ψυχική Υγεία και Ευεξία στο χώρο εργασίας
Ο χώρος εργασίας μπορεί να είναι ένα αγχωτικό περιβάλλον και αυτό μπορεί να έχει αρνητικό αντίκτυπο στην ψυχική υγεία των εργαζομένων. Μάλιστα, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, το εργασιακό άγχος είναι η κύρια αιτία κακής υγείας και αναπηρίας παγκοσμίως. Τα προβλήματα ψυχικής υγείας μπορεί να έχουν σημαντικό αντίκτυπο στη ζωή των εργαζομένων, τόσο στην εργασία όσο και στο σπίτι. Μπορούν να οδηγήσουν σε μειωμένη παραγωγικότητα, αυξημένες απουσίες, ακόμη και απώλεια εργασίας. Επιπλέον, τα προβλήματα ψυχικής υγείας μπορεί να έχουν αρνητικό αντίκτυπο στις σχέσεις των εργαζομένων, τη σωματική τους υγεία και τη συνολική ποιότητα ζωής τους. Οι εργοδότες έχουν την ευθύνη να δημιουργήσουν έναν χώρο εργασίας που να υποστηρίζει την ψυχική υγεία των εργαζομένων. Λαμβάνοντας μέτρα για τη βελτίωση της ψυχικής υγείας και της ευημερίας, οι εργοδότες μπορούν να δημιουργήσουν ένα πιο παραγωγικό και αφοσιωμένο εργατικό δυναμικό. Μπορούν επίσης να βοηθήσουν στην πρόληψη της εμφάνισης προβλημάτων ψυχικής υγείας.
Tέσσερις ενότητες όπως παρατίθενται παρακάτω για τη βελτίωση της ψυχικής υγείας και ευεξίας στο χώρο εργασίας.
Ενότητα 1: Ο αντίκτυπος της εργασίας στην ψυχική υγεία
Ενότητα 2: Πώς να δημιουργήσετε έναν υποστηρικτικό και χωρίς αποκλεισμούς εργασιακό χώρο
Ενότητα 3: Παροχή πρόσβασης σε πόρους ψυχικής υγείας
Ενότητα 4: Ενθάρρυνση επιλογών υγιεινού τρόπου ζωής
![ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ](https://cdn.myportfolio.com/8c2d5e53-da61-4816-9ab1-408d3ffc0d85/5bc947fd-d2a8-4651-87ca-a03cab8c25cb_rw_1200.jpg?h=3b0ca37fe73f7710918a32817304e072)
ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ
Ενεργητική πυροπροστασία
Η ενεργητική πυροπροστασία αφορά στα κατασταλτικά μέτρα πυροπροστασίας, δηλ. στον εξοπλισμό και τις προγραμματισμένες δραστηριότητες που ενεργοποιούνται με την εμφάνιση ή κατά τη διάρκεια της πυρκαγιάς. Σε αυτό το πλαίσιο περιλαμβάνονται οι πυροσβεστήρες, τα μόνιμα και ημιμόνιμα μέσα πυροπροστασίας.
Ως μόνιμα συστήματα πυροπροστασίας ορίζονται: το χειροκίνητο σύστημα συναγερμού, το αυτόματο σύστημα πυρανίχνευσης, το σύστημα κατάσβεσης τοπικής εφαρμογής, το αυτόματο σύστημα ολικής κατάκλυσης, το αυτόματο σύστημα καταιονισμού ύδατος (sprinkler), το μόνιμο υδροδοτικό πυροσβεστικό δίκτυο, το σύστημα ψύξης δεξαμενών, το μόνιμο αφροποιητικό σύστημα, το μόνιμα εγκατεστημένο αυτόματο σύστημα ανίχνευσης (και διακοπής παροχής) εκρηκτικών μιγμάτων, το μεγαφωνικό σύστημα κ.ά. Ως ημιμόνιμα συστήματα πυροπροστασίας ορίζονται τα αφροποιητικά συστήματα με δοχεία αφρογόνου αντί δεξαμενών, κινητούς αναμίκτες/τζιφάρια, ελαστικούς σωλήνες με ταχυσυνδέσμους στα άκρα, αφρογεννήτριες χειρός κ.ά.
Ανάλογα με τη χρήση του κτηρίου, όπως επίσης και ανάλογα με τη χρονολογία που έλαβαν άδεια οικοδομής, εφαρμόζονται διαφορετικές νομοθετικές διατάξεις για την πυροπροστασία, με συγκεκριμένες προβλέψεις για την ενεργητική πυροπροστασία.
Σημαντικές παράμετροι είναι η τήρηση των προδιαγραφών των μέσων πυροπροστασίας, η διασφάλιση της προσβασιμότητας, ο έλεγχος και η συντήρηση αυτών, η σήμανση του πυροσβεστικού εξοπλισμού (σύμφωνα με το ΠΔ 105/1995).
Οι πυροσβεστήρες θα πρέπει να ελέγχονται τακτικά από τον ιδιοκτήτη (οπτικός έλεγχος) τουλάχιστον κάθε τρεις μήνες και κατά προτίμηση κάθε μήνα. Όταν οι συνθήκες το απαιτούν, οι έλεγχοι θα πρέπει να διεξάγονται πιο συχνά όσον αφορά στην καλή κατάσταση, σύμφωνα με τις οδηγίες λειτουργίας τους (π.χ. έλεγχος μανομέτρου πίεσης), στο σημείο τοποθέτησής τους, τον έλεγχο για εμφανή σημεία κακώσεων κ.λπ. Οι Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις 618/43/2005 και 17230/671/2005, καθορίζουν τις διαδικασίες και προϋποθέσεις έγκρισης, διάθεσης και ελέγχου στην ελληνική αγορά των πυροσβεστήρων, τις διαδικασίες συντήρησης, επανελέγχου και αναγόμωσης αυτών.
Για τις προδιαγραφές των μέσων πυροπροστασίας εφαρμόζεται η Πυροσβεστική Διάταξη 15/2014, ενώ για τη συντήρησή τους η Πυροσβεστική Διάταξη 12/2012 όπως έχει τροποποιηθεί. Επιβάλλεται, τουλάχιστον μία φορά κατ’ έτος και σε κάθε περίπτωση κατά χρονικά διαστήματα σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή και της ισχύουσας νομοθεσίας, ο προδιαγραφόμενος έλεγχος και η συντήρηση των μέσων ενεργητικής πυροπροστασίας από άτομο που έχει τα απαραίτητα από τον νόμο προσόντα και ενημερώνει ενυπόγραφα το τηρούμενο από την επιχείρηση − εγκατάσταση, Βιβλίο Ελέγχου και Συντήρησης των Μέσων Ενεργητικής Πυροπροστασίας.
Ως μόνιμα συστήματα πυροπροστασίας ορίζονται: το χειροκίνητο σύστημα συναγερμού, το αυτόματο σύστημα πυρανίχνευσης, το σύστημα κατάσβεσης τοπικής εφαρμογής, το αυτόματο σύστημα ολικής κατάκλυσης, το αυτόματο σύστημα καταιονισμού ύδατος (sprinkler), το μόνιμο υδροδοτικό πυροσβεστικό δίκτυο, το σύστημα ψύξης δεξαμενών, το μόνιμο αφροποιητικό σύστημα, το μόνιμα εγκατεστημένο αυτόματο σύστημα ανίχνευσης (και διακοπής παροχής) εκρηκτικών μιγμάτων, το μεγαφωνικό σύστημα κ.ά. Ως ημιμόνιμα συστήματα πυροπροστασίας ορίζονται τα αφροποιητικά συστήματα με δοχεία αφρογόνου αντί δεξαμενών, κινητούς αναμίκτες/τζιφάρια, ελαστικούς σωλήνες με ταχυσυνδέσμους στα άκρα, αφρογεννήτριες χειρός κ.ά.
Ανάλογα με τη χρήση του κτηρίου, όπως επίσης και ανάλογα με τη χρονολογία που έλαβαν άδεια οικοδομής, εφαρμόζονται διαφορετικές νομοθετικές διατάξεις για την πυροπροστασία, με συγκεκριμένες προβλέψεις για την ενεργητική πυροπροστασία.
Σημαντικές παράμετροι είναι η τήρηση των προδιαγραφών των μέσων πυροπροστασίας, η διασφάλιση της προσβασιμότητας, ο έλεγχος και η συντήρηση αυτών, η σήμανση του πυροσβεστικού εξοπλισμού (σύμφωνα με το ΠΔ 105/1995).
Οι πυροσβεστήρες θα πρέπει να ελέγχονται τακτικά από τον ιδιοκτήτη (οπτικός έλεγχος) τουλάχιστον κάθε τρεις μήνες και κατά προτίμηση κάθε μήνα. Όταν οι συνθήκες το απαιτούν, οι έλεγχοι θα πρέπει να διεξάγονται πιο συχνά όσον αφορά στην καλή κατάσταση, σύμφωνα με τις οδηγίες λειτουργίας τους (π.χ. έλεγχος μανομέτρου πίεσης), στο σημείο τοποθέτησής τους, τον έλεγχο για εμφανή σημεία κακώσεων κ.λπ. Οι Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις 618/43/2005 και 17230/671/2005, καθορίζουν τις διαδικασίες και προϋποθέσεις έγκρισης, διάθεσης και ελέγχου στην ελληνική αγορά των πυροσβεστήρων, τις διαδικασίες συντήρησης, επανελέγχου και αναγόμωσης αυτών.
Για τις προδιαγραφές των μέσων πυροπροστασίας εφαρμόζεται η Πυροσβεστική Διάταξη 15/2014, ενώ για τη συντήρησή τους η Πυροσβεστική Διάταξη 12/2012 όπως έχει τροποποιηθεί. Επιβάλλεται, τουλάχιστον μία φορά κατ’ έτος και σε κάθε περίπτωση κατά χρονικά διαστήματα σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή και της ισχύουσας νομοθεσίας, ο προδιαγραφόμενος έλεγχος και η συντήρηση των μέσων ενεργητικής πυροπροστασίας από άτομο που έχει τα απαραίτητα από τον νόμο προσόντα και ενημερώνει ενυπόγραφα το τηρούμενο από την επιχείρηση − εγκατάσταση, Βιβλίο Ελέγχου και Συντήρησης των Μέσων Ενεργητικής Πυροπροστασίας.